START 14 DAGEN GRATIS ‚Üí

ArtroFit, voor gezonde en sterke gewrichten

 

Gezonde sterke gewrichten, minder heup- en kniepijn en artrose

 

START ZONDER RISICO - 14 DAGEN GRATIS ‚Üí

Heb je heup-kniepijn of artrose?

Dan kun je dit direct veilig en effectief te lijf gaan met BAM ArtroFit. ArtroFit is bewezen effectiever dan (alleen) traditionele therapie. De meeste mensen merken na 4 weken al duidelijke verbetering. ArtroFit kan zelfstandig of als aanvulling op therapeutische behandelingen 

Vernieuwde inzichten: Artrose is omkeerbaar!
De wetenschappelijke inzichten over gewrichtsklachten en artrose zijn recent enorm verandert. Zo is onlangs duidelijk geworden dat artrose geen slijtage van de gewrichten is. De klachten ontstaan door de combinatie van standsveranderingen van de gewrichten (scheefstanden) en een ontstekingsproces ('metabool proces'). Leefstijl en voeding spelen hierbij een belangrijke rol. Met een goede aanpak kunnen de scheefstanden gecorrigeerd worden en de ontstekingen bestreden worden. Dit keert artrose om.


Het ‚ÄėArtrose Spectrum‚Äô
Artrose is de snelst groeiende chronische ziekte in Nederland en onschuldig ogende kniepijn kan daar het eerste stadium van zijn!
Artrose is geen eindstadium diagnose. Artrose is een spectrum van 0-10. Ervaar je lichte gewrichtspijn na belasten, zoals kniepijn na een stuk wandelen, dan zit je in artrose stadium 1-2. Wanneer je dit niet tijdig aanpakt zal dit leiden tot stadium 3-4 en uiteindelijk tot 10 met steeds meer klachten en schade aan de gewrichtsonderdelen (kraakbeen, meniscus, bot). Met een juiste en tijdige aanpak met de juiste voeding, oefeningen en leefstijl is artrose omkeerbaar!


Geen röntgenfoto’s maar ervaren klachten.
Vroeger werd de diagnose artrose gesteld op basis van slijtage op r√∂ntgenfoto‚Äôs. Slijtage op de foto betekende automatisch een operatie. We weten nu dat mensen met ernstige slijtage soms geen klachten hebben en anderen met lichte slijtage weer veel klachten. Daarom zijn nu de ervaren klachten belangrijker dan een r√∂ntgenfoto: ‚ÄėHoeveel pijn heb je en wat kun je niet meer‚Äô.
Met het ArtroFit programma hebben al veel mensen de klachten kunnen verhelpen waardoor de operatie niet meer nodig was. Pijnvrij ondanks zichtbare schade op de foto’s. Dat scheelt veel leed en maanden revalidatie.

Leefstijl is risicofactor bij artrose

 

Wie hebben het meeste kans op artrose?
Onterecht wordt artrose bestempeld als ouderdomskwaal. Artrose komt al voor bij kinderen en tieners, bij mensen die intensief sporten maar let op: ook bij mensen die niet sporten en met een zittend beroep!

Sport je intensief, zoals hardlopen, voetballen, tennis, Padel, hockey of crossfit, of beweeg je juist weinig en heb je een zittend beroep?
In beide gevallen zit je in de gevarenzone voor artrose! ArtroFit kan dit risico omkeren.

Ook mensen met overgewicht, ouders met artrose (erfelijke aanleg) en chronische ziekten zoals diabetes zitten in de gevarenzone. Heb je een (sport)blessure gehad aan je knie of enkel of ben je geopereerd geweest? Dan heb je door littekenweefsel een garantiebriefje op artrose wanneer je dit niet tijdig preventief aanpakt. Wacht niet af tot je heup of knie volledig versleten zijn maar werk vandaag nog aan preventie en herstel met het ArtroFit programma.

Operatie, nieuwe heup/knie: voorkomen is beter dan genezen.
1 op de 3 mensen heeft na een nieuwe knie/heup spijt van de operatie. Standaard revalidatie duurt één tot anderhalf jaar! Elke operatie veroorzaakt littekenweefsel en vergroot direct de kans op artrose. Daarom is voorkomen, of uitstellen van een operatie, altijd beter. Met een goede aanpak van therapie in combinatie met ArtroFit kan dit echt. Zelfs orthopeden bevestigen dat ook bij volledige slijtage, vermindert kraakbeen, meniscus of kniebandletsel een aanpak zonder operatie (conservatieve aanpak), gericht op een gezonde leefstijl, de beste optie is.

Sneller revalideren met ArtroFit
Ben je geopereerd of heb je een nieuwe heup-knie, dan kun je met het ArtroFit RevalidatieFit programma snel revalideren. Dit kan in combinatie met jouw eigen therapeut of zelfstandig. Gespecialiseerde therapeuten leren je online hoe je in de revalidatiefase krukken goed gebruikt, trappenloopt en oefeningen doet op de stoel. Daarna kun je met het ArtroFit programma en voedingsplan snel revalideren en herstellen.

Let wel: met het ArtroFit Programma revalideer je klinisch bewezen sneller na een operatie! Start vandaag nog en ervaar het zelf.

Waarom speelt leefstijl een belangrijke rol

Niet alleen bewegen en voeding maar ook stress, slaap alcoholgebruik en roken spelen een rol bij het ontstaan en bestrijden van heup- en kniepijn en artrose. Deze leefstijlfactoren vragen allemaal om aandacht bij artrose. Met BAM ArtroFit werken we aan je totale leefstijl. De meeste mensen merken al na 4 weken duidelijke resultaten en na 24 weken een duidelijk functioneel herstel van de gewrichten en afname van pijn.

 

Waarom (therapeutische) oefeningen vaak niet werken

Heb je (therapeutische) oefeningen gedaan met meer pijn tot gevolg? Dan heb je misschien de verkeerde oefeningen gedaan. Richtlijnen geven aan dat traditionele therapie met oefeningen niet heel effectief zijn. Vooral langdurige oefeningen op 1 been of op een instabiele ondergrond (zogenaamde stabiliserende oefeningen) en statische oefeningen (langdurig in 1 positie zoals zitten tegen een muur met gebogen knie√ęn) worden afgeraden. Deze verhogen de druk in de gewrichten, maken de gewrichten slugger en stijver en verhogen daardoor de kans op pijn en slijtage van de gewrichten.

 

Geen nood, met het ArtroFit programma pakken wij het compleet anders aan. Bewezen effectieve oefeningen met eerst corrigerende en daarna versterkende oefeningen, in een stap-voor-stap opbouw. Dat merk je direct! Probeer het 14 dagen gratis en vrijblijvend uit en ervaar het zelf.

 

Gezonde gewrichten begint met gezonde voeding

Artrose valt onder de reumatische gewrichtsaandoeningen omdat ontstekingen een belangrijke rol spelen bij het proces. Probiotica en goede voeding verbeteren het darmevenwicht (hoeveelheid goede bacteri√ęn t.o.v. slechte bacteri√ęn). De goede darmbacteri√ęn produceren stoffen die pijn en ontstekingen in de gewrichten bestrijden en het artroseproces omkeren.

 

Susan Jetten, Fysiotherapeut, Bewegingswetenschapper, Revalidatie wetenschapper

Rust roest en dit geldt vooral voor mensen met heup- of knieklachten en artrose. Hoe eerder je dit aanpakt hoe beter. Een gezond voedingspatroon en de juiste beweging is essentieel. Daarom adviseer ik: Bewegen Als Medicijn, elke dag'

De 3 VET pijlers van BAM

BAM = Voeding, Educatie & Training

Voeding

Gezonde voeding bestrijd ontstekingen en bevordert herstel in de gewrichten. Het ArtroFit-Voedingsplan bevat wetenschappelijk bewezen, lekkere én gezonde recepten.

Educatie

Je eigen lijf begrijpen is belangrijk. Met de ArtroFit educatielessen neem je de touwtjes weer in eigen handen.

Training

Geen stabiliserende oefeningen maar scheve gewrichten rechter en sterker maken in een gericht trainingsplan dat heup- en kniepijn effectief te lijf gaat.

Voeding

Gezonde voeding is de basis

Wist je dat sommige voedingsmiddelen chronische ziekten én ontstekingen in je gewrichten bevorderen en andere dat juist verminderen? Daarom is aandacht voor de JUISTE voeding van levensbelang. Geen fobie voor koolhydraten, vetten of eiwitten maar: de juiste HOEVEELHEDEN, de juiste COMBINATIES en de juiste TIMING. Niet te veel, niet te weinig maar ook: wanneer eet je wat (TIMING). Zo heb je rondom het sporten meer eiwitten en koolhydraten nodig, gecombineerd met weinig vezels. Ons Voedingsplan helpt je daarbij.

Richtlijnen gezonde voeding:
‚ÄĘ Wees zuinig met bewerkt vlees, verzadigd vet en geraffineerde suikers en alcohol.
‚ÄĘ Eet meer plantaardige voeding zoals groenten en fruit, peulvruchten, noten, zaden en volkoren producten.
‚ÄĘ Eet gezonde vetten zoals plantaardige oli√ęn (olijfolie en lijnzaadolie) als de belangrijkste bron van voedingsvet.
‚ÄĘ Eet dierlijke eiwitten (vis, vlees, ei) maar met mate
‚ÄĘ Eet dagelijks gefermenteerde producten (yoghurt, Skyr)
‚ÄĘ Drink voldoende calorie-arm vocht zoals water, thee en kruidenmixen.
‚ÄĘ Gebruik geneeskrachtige kruiden die ontstekingen moduleren (gember, kurkuma).
Het ArtroFit-Voedingsplan bevat lekkere √©n gezonde mediterrane en oosterse recepten en ook gewone Nederlandse pot, ge-√ľpgrade met geneeskrachtige kruiden. Makkelijk, snel te bereiden met ingredi√ęnten uit de supermarket om de hoek (zie voedingsboek en de voedingsvlogs).

 

Supplementen & artrose

Supplementen onnodig? Heb je wel eens verbouwd? Dan weet je hoe belangrijk het is dat je de juiste bouwmaterialen binnen hebt voordat je begint met de grote klus. Dit werkt in je lichaam net zo, eerst moet je de juiste voeding en supplementen (bouwmaterialen zoals extra eiwitten) binnen krijgen voordat je kunt gaan werken aan een gezonder lichaam met minder heup-, kniepijn of artrose.
Supplementen zoals probiotica verminderen (gewrichts)ontstekingen en bevorderen herstel, ook na operatie. Het geheim: verbeteren van het darmevenwicht (hoeveelheid goede bacteri√ęn t.o.v. slechte bacteri√ęn) waardoor ontstekingen in het lijf en de gewrichten afnemen, herstel op gang komt en je het artroseproces kunt omkeren.
Daarom vind je in het programma ArtroFit niet alleen oefeningen om meer te bewegen, maar ook aanbevelingen en uitleg over de juiste supplementen.

Educatie

Goede uitleg helpt je jezelf begrijpen

‚ÄėIk heb pijn dus ik moet mijn lijf ontzien‚Äô
Wat doe jij wanneer je ergens pijn in je lichaam hebt? Veel mensen zijn geneigd om bij pijn hun lijf te ontzien. Dat is logische maar niet altijd handig. Bij gewrichtspijn, zoals bijvoorbeeld heup- of kniepijn of artrose, is het aan te raden om juist het tegenovergestelde te doen voor herstel: bewegen! Rust roest, en dat geldt zeker voor een aandoening als artrose.

Wat zijn jouw obstakels om te starten?
Te weinig tijd, geen geld, weinig energie, pijn, een andere chronische aandoening, of onzeker wat je wel en niet kunt doen? In de educatievideo’s bepreken we veel onderwerpen. Je ziet hoe deelnemers met vergelijkbare obstakels deze overwinnen én hun doelen bereiken. Naast ArtroFit krijg je toegang tot alle beschikbare programma’s om andere aandoeningen aan te kunnen pakken. Werken met BAM aan je gezondheid en overgewicht is makkelijk, betaalbaar en je doet het op jouw tempo.

 

Bewegen

Krachttraining of wandelen?

Krachttraining is als enige bewezen effectief!
De meest gemaakte denkfout is dat je maar moet stoppen met bewegen, rustig moet wandelen of evenwichtsoefeningen moet doen. Onderzoek geeft aan dat krachttraining de enige trainingsvorm is wat √©cht werkt. Door krachttraining maken je spieren ‚Äėherstellende hormonen‚Äô aan die ook kraakbeenherstel bevorderen. Zowel rust als wandelen heeft dit effect NIET.
Maar om dat goed te kunnen doen moeten de gewricht goed scharnieren. Daarom starten we eerst met ‚Äėcorrigerende oefeningen‚Äô en daarna met krachtoefeningen.

Bij ArtroFit werken we aan de spieropbouw met vooral krachttraining en goede voeding Belangrijk is een goede opbouw van de training en goede uitvoering van technieken. Daar besteden we aandacht aan bij BAM.

Het ArtroFit programma is opgebouwd uit 3 fasen:

‚ÄĘ Fase 1: Therapeutische fase: Corrigeren van de standen van de gewrichten, je lichaam goed voeden en begrijpen, starten met kort sporten en rustige oefeningen.
‚ÄĘ Fase 2. Krachtfase: Meer aandacht voor kracht- en spiertraining.
‚ÄĘ Fase 3. Conditionele fase: Meer aandacht voor de conditie en langduriger kunnen belasten van de gewrichten.

Let wel: Alleen dagelijks wandelen kan ontspannend werken maar is onvoldoende om herstel en opbouw te bevorderen. Alleen wandelen brengt je letterlijk verder van huis.

 

Het online programma bestaat uit de volgende onderdelen:

1: Starten met ArtroFit

 Educatievideo’s met uitleg over nieuwe inzichten over het ontstaan van heup-kniepijn en artrose en wat je zelf kunt doen voor herstel.

2: RevalidatieFit

Ben je geopereerd? Dan kun je met dit thuisprogramma zelf werken, of in aanvulling op therapie, aan snelle revalidatie met oefeningen op de stoel, hoe loop je correct met krukken in verschillende fasen en hoe loop je verantwoord trappen op en af met krukken na een operatie. Mooi praktische video‚Äôs met echte pati√ęnten.

3: ArtroFit Trainingsprogramma

Trainingsprogramma bestaande uit video’s met oefeningen opgebouwd in fase 1, 2 en 3. Je start gewoon bij fase 1, als dit goed gaat ga je lekker door naar fase 2 en daarna naar 3.

4: ArtroFoods & supplementen

Video’s met uitleg over voeding en supplementen voor sneller herstel, na operatie en tegen artrose. Zo krijg je recepten voor ontstekingsremmende smoothies voor zowel voor als na de training voor het beste resultaat.

5: ArtroFit Fysio

Video’s met voorbeelden van fysio-behandelingen en bijvoorbeeld uitleg over het ontstaan van heup-kniepijn en artrose en wat je er zelf aan kunt doen en hoe je bijvoorbeeld je eigen knie kunt intapen.

ArtroFit boek
In het bijbehorende ArtroFit boek vind je veel nuttige informatie en uitleg over de oefeningen van het online programma. De meeste mensen vinden de combinatie van het boek met de video’s van de oefeningen handig. Ook de educatie lessen waarin onze therapeuten uitleg geven en ingaan op vragen van patienten zijn handig.

AtroFit is het programma gericht op gezonde en sterke gewrichten én het verminderen van heup- en kniepijn en artose. Dit kan zelfstandig of onder begeleiding individueel of in groepsverband.

AtroFit online programma is een 12-weekse programma:

  • Video‚Äôs¬†met educatielessen, voedings- supplementenvlogs, fitness- en revalidatieoefeningen.¬†

Bij het totaalprogramma horen de volgende boeken*:

  • Het¬†ArtoFit Cursusboek met informatie, naslagwerk en oefeningen.
  • Het¬†ArtroFit Voedingsboek met gezonde recepten
  • Het ArtoFit Werkboek met fitness schema‚Äôs en activiteitenlogboek.

* apart aan te schaffen

START 14 dagen gratis

BewegenAlsMedicijn BV

KvK: 88208745
BTW: NL864538960B01
Bank: NL09RABO 0320 2768 21

Kantooradres (geen bezoekadres)
BewegenAlsMedicijn BV, Linnaeusweg 31, 3401 MS IJsselstein

Het platform voor gezond leven & preventie

Gezond bewegen, gezonde voeding en een gezonde leefstijl